
Barbara Kinga Majewska i Bartłomiej Wąsik poznali się jako wykonawcy i interpretatorzy partytur współczesnych kompozytorów, w duecie Bardo wspólnie próbują odpowiedzieć na fundamentalne i zarazem bardzo osobiste pytania. Jakiej muzyki pragnąć, będąc muzykiem? Jaką muzykę wykonywać, żeby nie przestawać tęsknić za tym, co się robi, kiedy się ją wykonuje? Jaką chcieć słyszeć pod własnymi palcami i we własnym głosie? Jaką muzykę tworzyć, żeby chcieć być w niej ciągle od nowa, jeszcze i jeszcze raz?
W duecie Bardo połączyło ich dążenie do wierności samym sobie, a także – a może przede wszystkim – słabość do piosenek. W splotach brzmieniowych głosu, fortepianu i elektroniki poruszają się poza utartymi kategoriami i gatunkami, prezentując utwory urzekające subtelnością i wyrafinowaniem. Już w tytułach ich piosenek kryją się stany, zjawiska, działania oraz cała gama związanych z nimi zróżnicowanych emocji, które pozwalają myśleć o próbie transcendencji codziennej, powierzchownej rzeczywistości. Artyści przekonują, że połączenie impulsu płynącego z popularnej piosenki z językiem muzyki współczesnej może prowadzić do prawdziwie frapujących rezultatów.
BARBARA KINGA MAJEWSKA
Wokalistka, autorka tekstów, publicystka, inicjatorka projektów poświęconych muzyce współczesnej. Absolwentka wokalistyki i pedagogiki muzyki w Hochschule für Musik Detmold. Studiowała śpiew solowy w Szwedzkiej Królewskiej Akademii Muzycznej w Sztokholmie i muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim. Laureatka prestiżowych programów stypendialnych, uczestniczka licznych kursów mistrzowskich. Brała udział w prawykonaniu Zwycięstwa nad Słońcem Sławomira Wojciechowskiego (Opera Narodowa – Projekt „P”) oraz Czarodziejskiej góry Pawła Mykietyna, dokonała prawykonań dzieł wielu innych polskich kompozytorów młodej generacji. Zdobyła też główną nagrodę w pierwszej edycji Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych „Kropka”.
BARTŁOMIEJ WĄSIK
Pianista, kompozytor i aranżer, laureat wielu międzynarodowych konkursów, nagród fonograficznych oraz Paszportu „Polityki” 2014. Jest współzałożycielem i członkiem Lutosławski Piano Duo oraz kwartetu Kwadrofonik. Występował m.in. w Carnegie Hall, Chicago Symphony Hall i w Filharmonii Berlińskiej, gdzie z Kwadrofonikiem wykonał autorską aranżację Święta wiosny Igora Strawińskiego na dwa fortepiany i perkusję. Autor uhonorowanego Gwarancją Kultury projektu Nowa Warszawa, czyli 12 na nowo zaaranżowanych piosenek o Warszawie (wraz ze Stanisławą Celińską i z Royal String Quartet), oraz – ostatnio – Kocham, Lublin, Szanuję – muzyki do filmowej impresji na temat swego rodzinnego miasta.