Diagnozowanie dla społeczności lokalnych
Katarzyna Chajbos, Jakub Walczyk / Centrum Praktyk Edukacyjnych
Na warsztatach uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się jak diagnozować potrzeby lokalnej społeczności tak, aby działania animacyjne były adekwatne dla ich odbiorców i miejsc, dla których są planowane. Podczas ćwiczeń zastanowimy się czym jest animacja społeczno-kulturowa, przeanalizujemy wybrane projekty i poznamy narzędzia diagnostyczne. Będziemy dyskutować i pracować w terenie na osiedlu Kopernika w Poznaniu, które uczynimy laboratorium naszych działań. Warsztat przygotuje uczestników m.in. do planowania projektów, które będą tworzyć w grupach, w trakcie Akademii.
Prowadzenie:
Katarzyna Chajbos – badaczka społeczna, doktorantka w Instytucie Socjologii UAM gdzie pisze pracę poświęconą funkcjonalnej roli wstydu. Jest członkinią sieci Latających Socjologów i Animatorów Kultury Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” oraz Centrum Praktyk Edukacyjnych w Poznaniu. Kuratorka projektów z zakresu edukacji kulturowej. Diagnozuje społeczności lokalne, doradza i szkoli z metod pracy z tymi społecznościami. Koordynuje i uczestniczy w projektach związanych ze społecznymi aspektami partycypacji, międzypokoleniowością, a także z kulturą i jej aspektami emocjonalnymi.
Jakub Walczyk – edukator, animator i badacz kultury. Doktorant w Instytucie Kulturoznawstwa UAM, uczy na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i produkcji filmowej w Łódzkiej Szkole Filmowej. Od 2013 roku związany z Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, gdzie koordynuje Centrum Praktyk Edukacyjnych oraz nieprzerwanie programuje projekty: festiwale, warsztaty, działania edukacyjne. Zainteresowania: społeczne instytucje kultury i sztuki, sztuka współczesna i nowe media, praca ze społecznością lokalną, edukacja kulturowa, animacja społeczno-kulturowa.
Centrum Praktyk Edukacyjnych – tu spotykają się różne idee, pomysły, ludzie i zasoby. Stawiamy na praktyczne działania. Jesteśmy badaczkami, animatorami i edukatorkami kultury, a naszą misją jest wprowadzanie idei edukacji kulturowej w życie. Zajmujemy się diagnozowaniem potrzeb, programowaniem projektów i wydarzeń animacyjnych i międzysektorowych. Wspieramy merytorycznie i finansowo dobre praktyki.
Akademia Miasta to projekt realizowany przez Fundację Malta w ramach programu Szkoła Widza, przy wsparciu finansowym Miasta Poznania oraz Samorządu Województwa Wielkopolskiego.